Razumevanje in uporaba umetne inteligence v osnovni šoli

Programska oprema in naprave, ki za svoje delovanje uporabljajo umetno inteligenco vse bolj postajajo del našega vsakdanjega življenja. Kmalu bodo nadomestila veliko opravil, ki jih danes še vedno lahko naredi zgolj človek.
Pomembno je, da otroci umetno inteligenco spoznajo v času šolanja, spoznajo kje vse se uporablja in kako jo lahko uporabijo v svoje in splošno družbeno dobro. Poleg tega se morajo naučiti, kako se varovati pred njeno njenimi škodljivimi vplivi in posledicami.


V šolskih letih 2021/22 in 2022/23 je bil preko Katisa učiteljem na voljo seminar z naslovom Razumevanje in uporaba umetne inteligence v šoli, ki sva ga izvajala z mag. Radovanom Krajncem iz ZRSŠ. Na seminarju smo obdelali naslednje vsebine:

Uvod v UI – strojno učenje, nevronske mreže, računalniško mišljenje, ustvarjanje modela za strojno učenje v Excelu, simulacija učenja modela s Code.org, razvrstitev perunik s pomočjo orodja Orange data mining.

Nevronske mreže – osnovno o nevronskih mrežah, učenje nevrona v Excelu, uporaba orodij za uporabo UI v šoli.

Človeška vs. računalniška inteligenca – etika in umetna inteligenca, vaje s Pictobloxom (prepoznavanje obrazne mimike, beleženje prisotnosti z UI).

Prepoznava govora – pretvorba besedila v govor s pomočjo potopnega bralnika v spletnem MS Office, glasovno tipkanje v Google dokumentih, Krmiljenje figure z zvokom v okolju Machine Learning for Kids.

Umetna inteligenca in roboti – prikaz programiranja robotov (Arduino UNO, Quarky) s Pictobloxom.

V prispevku bom navedel primere uporabe umetne inteligence v osnovni šoli, ki sem jih večino sam že preizkusil v razredu ali vsaj pri manjših skupinah učencev.

Jurij Marhold, OŠ Gornja Radgona

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja