Anže Rozman, Osnovna šola Prežihovega Voranca Ljubljana
Šole po Sloveniji so se spomladi leta 2020 zaradi pandemije koronavirusne bolezni soočale z izzivom, kako voditi pouk preko spleta namesto v šolskih učilnicah. Učitelji so se v času izobraževanja na daljavo učili uporabe programov za poučevanje preko spleta, najpogosteje so uporabljali videokonferenčne storitve (npr. program Arnes Zoom) in spletne učilnice za spremljanje sprotnega dela učencev (npr. Arnes Učilnice).
Pouk se je v šolskem letu 2021/2022 izvajal pretežno v šolskih učilnicah, vendar se je občasno v posameznih oddelkih zaradi velikega števila okuženih učencev izvajal le preko spleta (tj. preko videokonferenčnih programov in spletnih učilnic). Pojavili so se tudi primeri, ko je pouk potekal v učilnici, a je nekaj učencev, ki bi lahko sledili pouku, ostalo doma, v izolaciji, zaradi visoko rizičnega kontakta z okuženo osebo. Za takšne učence bi bil primeren model hibridnega poučevanja, kjer bi spremljali pouk preko spleta in bi tako bili v stiku z učiteljem, ki poučuje v učilnici.
Postavi se vprašanje, kako zasnovati učinkovito hibridno poučevanje v slovenskih učilnicah. Glavni izziv je opremiti učilnice z ustrezno IKT tehnologijo, saj so trenutno učilnice najpogosteje opremljene s prenosnimi računalniki z vgrajeno kamero ali s stacionarni računalniki z ločeno USB kamero. Obe rešitvi imata pomanjkljivosti: vgrajene kamere in USB kamere običajno nudijo snemanje le v nizki ločljivosti, zato slika pogostokrat ni jasna; vgrajeni mikrofoni v prenosnikih zajemajo zvok dobro le do določene razdalje in posledično niso primerni za snemanje učiteljeve razlage v učilnici. Na predavanju bomo spoznali možnosti, kako lahko izboljšamo zajem zvoka in slike v primeru hibridnega poučevanja. Omenili bomo tudi interaktivne zaslone, ki jih lahko uporabljamo namesto interaktivnih tabel, in izvedeli, kako lahko z njimi izboljšamo pouk v učilnici in preko spleta.