Otroci s posebnimi potrebami imajo težavo pri vzdrževanju in usmerjanju miselne pozornosti, komunikaciji in uporabi različne digitalne tehnologije. Razvita digitalna tehnologija je v današnjih časih prilagojena tudi v pedagoškem procesu otrokom s posebnimi potrebami ter invalidov. Uporablja se prilagojene programe na računalnikih, prenosnih računalnikih in mobilnih napravah. Namen prispevka je predstaviti vključevanje digitalne tehnologije pri učenju različnih skupin otrok z motnjami v duševnem ali fizičnem razvoju. Digitalno tehnologijo pri otrocih s posebnimi potrebami se jo uporablja pri učenju z različnimi elementi iz resničnega okolja (npr. uporaba slušalk, uporaba specifičnih rokavic,…), prilagodi digitalno napravo, da kompenzira različne motnje, kot so motorične, govorne, vidne in slušne. Raziskave dokazujejo, da je prednost v uporabi digitalne tehnologije predvsem pri učenju zlasti s tabličnimi računalniki in mobilnimi napravami, saj so privedle do pozitivnih učnih rezultatov, izboljšala se je komunikacija, iznajdljivost, motivacija in samostojnost predvsem pri otrocih s posebnimi potrebami. Z uporabo različne digitalne tehnologije lahko omogočimo večjo funkcionalnost otrok pri učenju, kreativnem izražanju ter razvoju njihovih kognitivnih in socialnih veščin.
Sandra Martinuč, Fakulteta za vede o zdravju
Uporaba digitalne tehnologije pri otrocih s posebnimi potrebami
Dodaj odgovor