Poligon znanja

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje: Eurydice Slovenija in Služba za digitalizacijo izobraževanja

Eurydice Slovenija deluje na Uradu za razvoj in kakovost izobraževanja na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje. Je nacionalna enota evropskega informacijskega omrežja za izmenjavo podatkov o izobraževanju Eurydice.

Več informacij

Pripravljamo evropska in nacionalna gradiva:

  • publikacija o Vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji, zloženke;
  • spletne opise za nacionalne sisteme izobraževanja (National education systems – Eurypedia);
  • kvalitativne in kvantitativne analize v rubrikah Tematske študije, Pomembni podatki, Dejstva in številke;
  • zbirko zakonodaje s področja vzgoje in izobraževanja;
  • promocijske infografike, video predstavitve idr.

 

Služba za digitalizacijo izobraževanja na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje je ključni nosilec prizadevanj za uresničevanje nacionalnega Akcijskega načrta digitalnega izobraževanja 2021–2027 (ANDI). Naše poslanstvo je vzpostaviti izobraževanje in usposabljanje, ki posameznike pripravlja na kakovostno življenje in delo v digitalni in zeleni družbi. Pri tem k digitalizaciji pristopamo premišljeno in celovito, z namenom, da vsem vključenim omogočimo dostop do digitalnih orodij, ki omogočajo kakovostno učenje in poučevanje ter krepijo digitalne kompetence.

Med letoma 2023 in 2026 so prizadevanja dodatno okrepljena s sredstvi Mehanizma za okrevanje in odpornost. Ta omogočajo izvedbo številnih ukrepov, kot so razvoj digitalnih kompetenc, financiranje sodobne opreme, razvoj aplikacij in storitev ter preizkušanje naprednih tehnologij za posodobitev pedagoških pristopov v vrtcih in šolah.

Z različnimi projekti zagotavljamo, da otroci in mladostniki že v zgodnjih fazah izobraževanja pridobivajo in razvijajo digitalne kompetence, temeljna znanja računalništva in informatike ter druge ključne veščine za prihodnost.

 

Trajanje: 4. 12. – 5. 12.

I. Osnovna šola Celje

LEGO SPIKE ponuja vpogled v izkustveno učenje s pomočjo kompleta, kjer udeleženci razvijajo STEAM kompetence skozi gradnjo in programiranje robotov ter naprav. Obiskovalci stojnice lahko spoznajo, kako model 5E (Engage, Explore, Explain, Elaborate, Evaluate) spodbuja raziskovanje, ustvarjalnost in kritično mišljenje. Na stojnici bodo predstavljeni primeri projektov, ki jih udeleženci delavnic ustvarijo, ter možnosti za raziskovanje povezave med znanostjo, tehnologijo, umetnostjo in matematiko. Stojnico bodo vodili učenci, ki z obratnim pristopom učenec–učitelj prenašajo znanje na obiskovalce.

Več informacij

Predavatelj: Žan Močivnik

Učenci: Brina Hus, Neja Vogelsang, Julija Farčnik, Tjan Prtenjak, Klara Dokamanac

Trajanje: 4. 12. – 5. 12.

KOBI v šoli

Predstavil se bo KOBI, digitalni učni pripomoček, ki učiteljem pomaga pri individualizaciji bralnih gradiv za trening branja. Namenjen je predvsem učencem prve triade in omogoča vrsto specifičnih prilagoditev in bogato knjižnico vsebin za prvo branje.

Več informacij

Podjetje: HOPALAI d.o.o.

Trajanje: 4. 12.

KUBO: Uvajanje otrok v svet sodobnih tehnologij in digitalnih kompetenc

Podjetniški inkubator Kočevje bo na Poligonu znanja predstavil KUBO robotiko – inovativni program za delo z učenci prve triade, ki skozi medpredmetno povezovanje vsebin omogoča raziskovanje sodobnih tehnologij na zabaven in izkustven način. KUBO robotek otrokom pomaga pridobivati ključne digitalne kompetence in jih pripravlja na izzive prihodnosti.

Več informacij

Organizacija: Podjetniški inkubator Kočevje

Trajanje: 4. 12. – 5. 12.

Robotska roka

Predstavili bomo problemsko usmerjeno izobraževanje v SSI programu Tehnik mehatronike. V okviru predstavitve bomo predstavili reševalnega robota s katerim so dijaki dosegli 1. mesto na svetovnem prvenstvu v robotiki RoboCup 2034, kategorija reševanje z robotom. Predstavili bomo tudi mobilnega robota, robotskega psa z imenom Megatron Rex, ki bo animiral publiko. Prikazali bomo tudi vse ostale primere dobre prakse dela z dijaki.

Več informacij

Organizacija: Šolski center Celje, Srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medij

Trajanje: 4. 12. – 5. 12.

Fakulteta za informacijske študije v Novem mestu

Fakulteta za informacijske študije v Novem mestu (FIŠ) spada med vodilne slovenske izobraževalne institucije, ki nudi tako brezplačen redni kot tudi izredni študij na vseh treh stopnjah, s področij računalništva in spletnih tehnologij, informatike, podatkovnih znanosti, kibernetske varnosti in informacijske družbe. Pomembna prednost študija pri njih je možnost sodelovanja na predavanjih in vajah preko spleta. Na FIŠ se torej lahko iz udobja vašega doma pripravite za opravljanje najbolj zaželenih poklicev prihodnosti!

Več informacij

Mentorji: Katja Peterlin, Jani Pogačar in Alex Zorko

Trajanje: 4. 12.

Mladinski tehnološko - razvojni center Zavod 404

404 je mladinski tehnološko-razvojni center, ki mladim in otrokom ponuja možnosti za razvijanje zanimanj in praktičnih veščin na področjih STE(A)M, s poudarkom na T – Technology in E – Engineering. Na naši stojnici si boste lahko ogledali nekaj naših projektov, spoznali naš način dela ter se preizkusili v spajkanju elektronskega vezja.

Več informacij

Mentor: Miha Majetič

Trajanje: 4. 12. – 5. 12.

Dejavnosti projekta B-RIN: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Na stojnici bodo predstavljene dejavnosti projekta B-RIN, ki skozi igrive in praktične aktivnosti omogočajo predšolskim otrokom in učencem spoznavanje temeljnih konceptov računalništva in informatike. Obiskovalci bodo spoznali različne učne scenarije, kot so Od risbe do sestavljanke, Programiranje s Cody Roby, Huffmanovo drevo in druge, ki vključujejo analizo podatkov, algoritme ter medpredmetno povezovanje z osnovnošolskimi vsebinami.

Prikaži aktivnosti

Predstavitev dejavnosti projekta B-RIN

Na stojnici bodo predstavljene dejavnosti za predšolske otroke in učence prvega starostnega obdobja OŠ, kot del izvedbe učnih scenarijev v okviru projekta B-RIN.

Projekt B-RIN spodbuja inovativno in celostno izobraževanje, kjer otroci in učenci na igriv in izkustven način usvajajo temeljne koncepte računalništva in informatike. Poudarek je na vključujočem in praktičnem delu, prilagojenem potrebam otrok in učencev.

Več informacij

Inštitucija: OŠ heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu in Vrtec Polhek

Sodelujoči: Simona Lunka, Valerija Škrbec

Trajanje: 4.12.2024

od 8.00 do 9.00​
od 11.00 do 11.30​

Od risbe do sestavljanke

Na stojnici bo vrtec Jelka predstavil učni scenarij z naslovom Od risbe do sestavljanke, ki vključuje temeljne vsebine predmeta Računalniški sistemi (RIN). Udeleženci bodo spoznali proces ustvarjanja sestavljanke – unikatnega izdelka, ki je nastal v sodelovanju s Centrom Rog. Otroci so skozi ta proces pridobili vpogled v celotno pot razvoja izdelka, od začetne ideje in risbe do končnega izdelka, izdelanega s pomočjo CO2 laserskega rezalnika.

Več informacij

Inštitucija: Vrtec Jelka

Sodelujoči: Monika Brodarić, Mirja Bobnar, Tomaž Kocman

Trajanje: 4.12.2024

od 13.30 do 14.30​

Programiranje s Cody Roby

Cody Roby je računalniška aktivnost (brez računalnika), ki učencem pomaga razvijati osnovne veščine programiranja preko interaktivnih nalog s figuricami. Učenci s pomočjo blokovnega programiranja na zabaven način rešujejo uganke, kar spodbuja logično razmišljanje in razumevanje osnovnih programerskih konceptov, kot so pogoji, zanke in algoritmi.

Več informacij

Inštitucija: OŠ Vojke Šmuc Izola

Sodelujoči: Gorazd Novak

Trajanje: 4.12.2024

od 16.30 do 17.00​

Huffmanovo drevo

Na stojnici bo prikazana dejavnost Huffmanovo drevo, ki je bila izvedena z učenci 3. razreda OŠ Frana Erjavca Nova Gorica, v okviru katere so bili realizirani cilji s področja algoritmov in programiranja.

Več informacij

Inštitucija: OŠ Frana Erjavca Nova Gorica

Sodelujoči: Gorazd Novak

Trajanje: 5.12.2024

od 08.00 do 09.00

Podatki in ta zapleten računalniški jezik

Učni scenarij prikazuje uvajanje računalniških vsebin brez uporabe računalnika, s poudarkom na binarnem sistemu in analizi podatkov. Prek iger učenci spoznavajo računalnik kot napravo, ki deluje z dvema vrednostima, in razumejo, kako sklepi izhajajo iz podatkovnih vzorcev. Aktivnosti spodbujajo analitično razmišljanje in medpredmetno povezovanje.

Več informacij

Inštitucija: UP PEF in OŠ Solkan

Sodelujoči: Sara Marinič, Goran Bezjak

Trajanje: 5.12.2024

od 11.00 do 11.30

Medpredmetno povezovanje in temeljne vsebine RIN v 3. razredu OŠ

Na stojnici bo prikazana realizacija ciljev s področja podatkov in analize, algoritmov in programiranja ter učinkov računalništva in informatike, kjer bo razvidno medpredmetno povezovanje z vsebinami osnovnošolskega predmetnika (3. razred) ob vključevanju sodobnih pedagoških pristopov (učenje v gibanju, spremljava napredka, izkustveno učenje, problemski pristop).

Več informacij

Inštitucija: OŠ Škofije

Sodelujoči: Ina Jurinčič, Gordana Božič, Sara Grzetič, Eneja Baloh

Trajanje: 5.12.2024

od 13.30 do 14.30

Algoritmi

Učenci drugega razreda so s praktičnimi dejavnostmi spoznali pomen algoritmov ter programiranja v vsakdanjem življenju, in sicer z izvajanjem poskusa in orientacijo v prostoru z uporabo algoritmov. S pomočjo kartic so sestavili algoritem za potek poskusa in povezali teoretično znanje s praktično uporabo, po vnaprej določenem algoritmu na kartončku pa so v skupinah reševali problem iskanja poti do cilja.

Več informacij

Inštitucija: Osnovna šola in Vrtec Ankaran

Sodelujoči: Sara Osko, Anja Rudolf

Trajanje: 5.12.2024

od 16.30 do 17.00

Dostopnost