Delavnice – Izobraževanje
3. december
Upravljanje omrežij na VIZ
3. december | 9.00–11.00 in 11.30–13.30
Ivan Kolenko, Iztok Osredkar, Damjan Ferlič, Tomaž Ferbežar, Jure Knez, Klemen Križaj, Milan Podbršček, Krešimir Tomas
Fabiani
Delavnica je zaprta za zunanje prijave.
Uporaba spletnih učilnic Arnes v učnem procesu
3. december | 9.00–11.00
Sanja Jedrinović – Univerza v Ljubljani, Center UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu
Plečnik 4
Spletne učilnice Arnes še naprej ostajajo ključni pripomoček v izobraževalnem procesu. Z vsako novo različico in posodobitvijo pa se porajajo nova vprašanja, kako še bolj učinkovito uporabiti dejavnosti in vire v spletnih učilnicah za podporo poučevanja in učenja. Na letošnji delavnici bomo raziskali osnovna pravila navigacije po spletnih učilnicah, spoznali najnovejše posodobitve ter pregledali primere dejavnosti in virov, ki omogočajo interaktivnejšo predstavitev vsebine, spodbujajo sodelovanje in komunikacijo med učenci, omogočajo vrednotenje znanja ter spremljanje njihovega napredka v spletnem okolju.
Arnes Splet: novosti in poudarki prepleteni s sobo pobega
Simon Gerdina – OŠ Ivana Cankarja Vrhnika
Plečnik 5
Spoznali boste novosti, ki so se zgodile v Arnes Spletu v preteklem letu in tiste, ki so ravno v postopku nadgradnje ali zamenjave. Predstavili vam bomo rešitve, ki jih predlagajo skrbniki storitve Arnes Splet za učinkovito delo in hkrati za optimalno delovanje spletišča in dobro uporabniško izkušnjo.
Vse bomo prepletli s primerom sobe pobega, ki jo lahko pripravimo tudi s pomočjo te storitve. Zaželeno je, da s seboj prinesete gradivo za svojo sobo pobega. Uporabljali bomo tudi vtičnik H5P, zato bo osnovno poznavanje uporabe le tega zaželeno, ni pa obvezno. Ob zaključku si bomo pogledali še kaj nas čaka v bližnji prihodnosti v zvezi s to storitvijo in poskušali bomo odgovoriti na vprašanja, ki jih imate v zvezi z Arnes Spletom.
Digitalni Ustvarjalci: Oblikujmo učne pripomočke za prihodnje inovatorje
3. december | 9.00–11.00
Miha Cojhter, Erik Kapfer – Vzorčno mesto Velenje
Šubic 2
Ste pripravljeni dvigniti svoje poučevanje na novo raven z digitalnimi orodji? Želite spodbuditi ustvarjalnost in inovativnost svojih učencev na interaktiven način? Pridružite se naši delavnici, kjer bomo skupaj raziskovali, kako lahko tehnologija preobrazi vaše učne metode in naredi učenje bolj privlačno ter učinkovito.
Delavnica vam ponuja edinstven vpogled v dobre prakse Vzorčnega mesta, kjer bomo preko storytellinga odkrivali učinkovite pristope interaktivnega učenja. Skozi zgodbe bomo spoznali, kako lahko z uporabo tehnologije ustvarimo dinamično učno okolje, ki spodbuja inovativno razmišljanje in kreativnost pri učencih. Po pregledu teh inspirativnih primerov se bomo podali v brainstorming, kjer boste v skupinah razvijali lastne učne pristope ali pripomočke. Ti načrti/ideje bodo lahko namenjeni uporabi v vaših učilnicah ali učnih urah, kar vam omogoča, da neposredno implementirate novo pridobljeno znanje.
Med delavnico boste imeli priložnost sodelovati z drugimi učitelji in izobraževalci, izmenjevati ideje ter ustvarjati inovativne projekte, ki bodo obogatili vaše pedagoške metode. Mi pa vam bomo nudili podporo in nasvete skozi celoten ustvarjalni proces, kar vam bo omogočilo, da z lahkoto razvijete digitalne učne pripomočke, prilagojene potrebam vaših učencev.
Zakaj se udeležiti te delavnice? Ker boste izboljšali svoje pedagoške veščine z uporabo najsodobnejših digitalnih orodij, spodbujali inovativnost in ustvarjalnost pri svojih učencih ter se povezali z drugimi izobraževalci, ki delijo vašo strast do inovativnega poučevanja.
Interaktivni gradniki H5P
3. december | 9.00–11.00
Mateja Bevčič – Univerza v Ljubljani, Center UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu – Center Digitalna UL
Šubic 1
Na delavnici bomo spoznali orodje H5P ter si ogledali različne vsebine, ki jih lahko z orodjem pripravimo. Pogledali si bomo nekaj ustvarjenih primerov in predstavili nekaj možnih tipov gradiv. Sledil bo pregled možnosti, kje lahko interaktivne gradnike H5P ustvarimo, kjer si bomo ogledali postopek ustvarjanja gradiv v učilnici Arnes.si ter na spletišču splet.arnes.si. Na koncu bo na vrsti aktivno delo, kjer bomo gradiva z orodjem H5P tudi ustvarili.
Arnes Video + Canva
Učinkovito spletno anketiranje z Arnes 1KA
Klavdija Mezek – Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede
Šubic 1
Na delavnici bomo podrobneje spoznali aplikacijo Arnes 1KA, ki je na voljo vsem uporabnikom z AAI računom. Udeležencem bomo predstavili ključne prednosti Arnes 1KA in podali priporočila za kakovostno izvedbo spletnih anket.
Na interaktivni delavnici se bodo udeleženci seznanili z vsemi ključnimi funkcijami 1KA, potrebnimi za pripravo in izvedbo spletne ankete: od oblikovanja vprašalnika, nastavitev in testiranja, do objave, zbiranja in analize podatkov.
Udeležbo priporočamo vsem, ki se pri svojem delu srečujete z zbiranjem podatkov in želite izboljšati svoje znanje uporabe 1KA ter se seznaniti s priporočili za kakovostno izvedbo spletnih anket.
Varna raba interneta in naprav
Kolesarski izpit
Kvizi v spletnih učilnicah
3. december | 14.30–16.30
Anja Luštek – OŠ Toneta Pavčka, Mirna Peč
Plečnik 5
Na delavnici se bo prikazalo, kako v spletnih učilnicah Arnes izdelamo dejavnost kviz. Kviz se lahko uporablja za preverjanja znanja, ocenjevanja znanja ali druge namene. Na začetku delavnice se bodo udeleženci seznanili z namenom uporabe kvizov v pedagoškem procesu, nato pa bo sledilo izdelovanja kviza. Udeleženci bodo vodeno dodajali različne tipe vprašanja in izdelali kviz. Ogledali si bodo tudi nastavitve v ozadju kviza in možnosti, ki jih dejavnost kviz v spletnih učilnicah omogoča. Na koncu si bodo ogledali še nekaj primerov rabe.
4. december
Upravljanje omrežij na VIZ
4. december | 9.00–11.00 in 11.30–13.30
Ivan Kolenko, Iztok Osredkar, Damjan Ferlič, Tomaž Ferbežar, Jure Knez, Klemen Križaj, Milan Podbršček, Krešimir Tomas
Fabiani
Delavnica je zaprta za zunanje prijave.
5. december
Digitalno državljanstvo: Raising the profile of digital citizenship education at home, at school and in the community
Janice Richardson
Šubic 1
Being a digital citizen means much more than just being able to manage digital tools competently and responsibly. It implies critically understanding the impact of digital technology on our daily lives, knowing how to protect our rights and those of the people we interact with, and mastering the strategies of lifelong learning to keep up with ever-evolving digital tools. The presentation will explore some of the digital citizenship education resources created by the Council of Europe, and look at ways to movitate educators, parents and children themselves to contribute actively to the European Year of Digital Citizenship education in 2025, and play their part in ensuring that their on- and offline communities become places of well-being and trust.
Digitalno državljanstvo: Angažiranje misli na daljavo: preoblikovanje spletnega učenja s pedagogiko, ki temelji na dokazih
5. december | 11.30–13.30
Dr. Lindsey Harness
Šubic 1
V hitro razvijajočem se digitalnem svetu spletno učenje zahteva inovativne pristope za spodbujanje smiselne vključenosti in akademske uspešnosti. Ta interaktivna delavnica poduči učitelje z dokazano pedagoškimi strategijami za ustvarjanje dinamičnih in vključujočih spletnih učilnic, ki navdušujejo učence po vsem svetu. Udeleženci bodo raziskovali tehnike za izboljšanje interakcije med učenci, spodbujanje kritičnega razmišljanja in gradnjo občutka skupnosti v virtualnem prostoru. Na podlagi raziskav in praktične uporabe bo delavnica ponudila orodja za oblikovanje učinkovitih ocen, kreativno uporabo tehnologije in podporo raznolikim učencem pri doseganju njihovega polnega potenciala. Ne glede na to, ali ste začetnik v spletnem poučevanju ali izkušen pedagog, vam ta delavnica ponuja uporabna spoznanja za preoblikovanje načina, kako povezujete, učite in navdihujete.
Beremo s KOBIjem v šoli
5. december | 9.00–11.00
Manja Podgoršek Mesarec – Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Šubic 2
Delavnica je namenjena učiteljem 1. VIO ter učiteljem DSP. Začetni širši umestitvi branja in bralne pismenosti v šolski kontekst bo sledil praktični del. Udeleženci delavnice bodo najprej namestili digitalni pripomoček na svojo napravo ter se seznanili s funkcionalnostmi, ki jih omogoča, v nadaljevanju pa bodo smiselno umestili uporabo pripomočka KOBI v šoli v pouk. Udeleženci na delavnico prinesejo tablični računalnik in podatke za svoj AAI-račun.
ChatGPT za pripravo domačih nalog
5. december | 9.00–11.00
Maja Vičič Krabonja – Generativna umetna inteligenca v izobraževanju
Fabiani
Prvi koraki v LEGO robotiko
Žan Močivnik – I. OŠ Celje
Šubic 2
LEGO SPIKE delavnica ponuja izkustveno učenje preko praktičnih primerov, kjer udeleženci s pomočjo LEGO SPIKE kompleta razvijajo ključne STEAM kompetence. Udeleženci gradijo in programirajo robote ter naprave, kar spodbuja aktivno angažiranost udeležencev in krepi razumevanje snovi.
Delavnica temelji na modelu 5E (Engage, Explore, Explain, Elaborate, Evaluate), ki udeležencem omogoča postopno razvijanje znanj in veščin. Najprej udeleženci skozi korake Engage (zanimanje) raziskujejo in se vključijo v temo, kar vzbudi njihovo zanimanje. Nato v fazi Explore (raziskovanje) skozi praktične naloge raziskujejo možnosti LEGO SPIKE kompleta. V koraku Explain (pojasnjevanje) razlagajo in prepoznavajo ključne pojme, ki jih uporabljajo pri gradnji in programiranju, v fazi Elaborate (poglobitev) pa svoje ideje nadgrajujejo z dodatnimi funkcionalnostmi in kreativnimi rešitvami. Na koncu skozi fazo Evaluate (presojanje) reflektirajo o svojih dosežkih in učenju.
Odprta izobraževalna gradiva
5. december | 11.30–13.30
Fabiani
Predavtelji in naslovi prispevkov
Predavatelj | Organizacija | Naslov prispevka |
Matija Čufer | Arnes | Uvodni pozdrav |
Anja Knežević | Arnes, Osnovna šola Gradec | Pregled tečaja Odprta izobraževalna gradiva |
Tilen Druškovič | JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina | Atletska abeceda |
Maja Petrovčič Rupnik | OŠ Ivana Tavčarja Gorenja vas | Stalne besedne zveze |
Vesna Mrkela | OŠ Draga Kobala Maribor | Zunanji koti v večkotniku |
Lea Levstik | Gimnazija in srednja šola za kemijo in farmacijo Ruše | Analiza Aspirina |
Andreja Žalik Kranjec | Osnovna šola Beltinci | Opis živali |
Mihaela Janc | Osnovna šola Beltinci | Spoznavanje delov telesa v angleškem jeziku |
Urška Godler | Osnovna šola Hruševec | Stopnjevanje pridevnikov v nemščini |
Astrid Žibert | Osnovna šola Gradec | Uporaba Pitagorovega izreka |
Katja Kotar | Osnovna šola Gradec | Pitagorov izrek v vsakdanjem življenju |
Lea Gačnik | OŠ Draga Kobala Maribor | Izdelava interaktivnega videa: Trajanje notnih vrednosti |
Katja Kovač | OŠ Malečnik | “Ujemi ritem”: Medpredmetno povezovanje glasbe in športa skozi interaktivni video |
Nejc Grošelj | Osnovna šola Idrija | Izdelava video gradiv za učence in učitelje |
Tina Arnež | Osnovna šola Deskle | Množenje enočlenika z dvočlenikom |
Marija Frontini | OŠ Šmartno v Tuhinju | Mala kuharska abeceda |
Katarina Pavlakovič | OŠ Loka Črnomelj | Seštevanje ulomkov z različnimi imenovalci |
Sabina Krajnik | Osnovna šola Venclja Perka | Opis osebe |
Dragica Štemberger Maljavac | OŠ Dragotina Ketteja | Video razlaga kot izziv |
Vesna Gubenšek Bezgovšek | I. gimnazija v Celju | Scenarij in snemanje: Izobraževanje o uporabi IKT za zaposlene |
Anej Bezgovšek | I. gimnazija v Celju | Montaža: Izobraževanje o uporabi IKT za zaposlene |
Sebastjan Tkavc | I. gimnazija v Celju | Interaktivni gradniki – Izobraževanje o uporabi IKT za zaposlene |
KUBO robotika - prvi stik z robotiko in programiranjem za osnovne šole
Nina Palčič, Bojan Sović – Podjetniški inkubator Kočevje
Šubic 2
Na 2-urni delavnici udeleženci spoznali KUBO program, inovativen učni pripomoček, ki prinaša nove možnosti za popestritev pouka pri učencih prve triade. KUBO je simpatičen robotek, ki otrokom omogoča prvi stik s svetom programiranja in tehnologije in to brez uporabe računalnika. S preprostim pristopom, ki ne zahteva predhodnega znanja programiranja, je KUBO priljubljen že na več kot 60 šolah, kjer ga vključujejo v redni pouk, podaljšano bivanje ali kot interesno dejavnost.
Na delavnici bodo udeleženci skozi praktične izzive in medpredmetne aktivnosti spoznali, kako KUBO razvija ključne veščine, kot so logično razmišljanje, reševanje problemov, timsko delo in kreativnost. Z interaktivnim pristopom bomo prikazali kako lahko KUBO postane osrednji del učnega procesa, ki združuje učenje, igro in razvoj digitalnih kompetenc – vse to na inovativen in zabaven način.
Sledipreteklosti.si – novi portal za pouk zgodovine
5. december | 14.30–16.30
Vilma Brodnik – Zavod RS za šolstvo
Tjaša Petrič – OŠ Franca Rozmana Staneta Šentvid
Sonja Bregar Mazzini – OŠ Dobrova
Tomaž Smole – OŠ Šmartno v Tuhinju
Petra Štampfl – Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
Gregor Anželj – Gimnazija Bežigrad
Boštjan Kernc – OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
Šubic 1
Sledipreteklosti.si je novi portal za učenje in poučevanje zgodovine v osnovnih in srednjih šolah. Namen je razvijanje digitalnih kompetenc pri učencih in učiteljih. Predstavlja primere pedagoške prakse za razvijanje računalniškega mišljenja, predvsem pa spodbujanje motivacije za učenje zgodovine in izgradnjo kakovostnega znanja in digitalnih veščin, ki jih omogoča pouk zgodovine.
Na portalu bodo v zavihku Razstave dostopne virtualne razstave. Objavljena je že virtualna razstava Zbrali smo pogum z digitalnim in interaktivnim učnim gradivom za obravnavo zgodovine osamosvojitve Slovenije. Učno gradivo predstavlja virtualna razstava, ki vključuje tudi videoposnetke. Na voljo so še digitalni delovni zvezki, digitalizirani primarni in sekundarni zgodovinski viri, digitalni in interaktivni časovni trak ter interaktivni zemljevid vojne za Slovenijo. Dodane so tudi virtualne učne poti. Objavljena je tudi digitalna razstava ob 20-letnici vstopa Republike Slovenije v Evropsko unijo ter teoretični okvir o kulturi spominjanja, ki jo razvijamo z učenjem s predstavljenim učnim gradivom.
Zavihek Formativno (spremljanje pri zgodovini) prinaša učne scenarije z dodanim digitalnim učnim gradivom za učenje izbranih učnih sklopov posameznih zgodovinskih tematik po načelih formativnega spremljanja.
Pomemben del portala pa predstavlja interaktivni zemljevid srednjeveških mest in trgov na ozemlju današnje Slovenije in v zamejstvu. Srednjeveška mesta in trgi so predstavljeni z zgodovinskimi in sodobnimi grbi, kratkimi opisi, legendami in omembami v zgodovinskih virih.
V načrtu je še vzpostavitev zavihkov o zgodovinskih ekskurzijah in terenskem delu, o raznolikih načinih vrednotenja znanja ter uporabnih povezavah do drugih spletnih strani, pomembnih za pouk zgodovine.
V predavanju in na delavnici bomo avtorji predstavili novi zgodovinski portal, v delavnici pa se bodo lahko udeleženci preizkusili v uporabi obeh interaktivnih zemljevidov – srednjeveških mest in trgov ter vojne za Slovenijo. Preizkusili se bodo lahko v izdelavi lastnega grba s pomočjo spletnih orodij ter izdelali učno pot s posebnostmi vojne za Slovenijo za svoj domači kraj/mesto oz. regijo.