Donald Beguš, OŠ dr. Antona Debeljaka Loški Potok
V resnici gre za zgodbo. Zgodbo o tem, kako smo se nekega jutra zbudili, opravili tisto nujno kot vedno ter se preselili na delovno mesto kar doma ter začeli s poučevanjem. Počutim se kot riba na suhem. Kako?
OK, napisal bom navodila, razlago vaje in domačo nalogo za vsako uro posebej za ves teden. Na internetu je ogromno učnih vsebin, razlag , prikazov; nekako sem zadovoljen. Izdelek, ki ga dobim, me spominja na slabo napisan učbenik; mar nimamo pri pouku največ težav ravno s tem, da so učenci funkcionalno nepismeni. Tega sedaj res ne morem spreminjati in reševati. Se bodo že prebili čez ta gradiva pa bo.
Dva tedna sta mimo, gremo na Teams-e. Super. AAI prijavo imamo, tudi licence. Navodila za prijavo so napisana, ravnatelj snema video vodiče. Vse učence imaš v »razredu«, to mora delovati. Se držimo urnika, pouk v živo pa bo. In se začne: nimamo interneta (rešujemo kar sami), računalnik je pokvarjen oz. mi dela počasi (»Pridi v šolo, bomo kaj posodili.«), ker ima sestra angleščino v živo ne morem sodelovati pri slovenščine (pouk v živo pri slovenščini odpade, ker je pač zaradi nekega razloga tista ura angleščine bolj pomembna; bilo bi lahko seveda tudi obratno)…
Iščem rešitev. Najdem jo v »ravnatelj snema video vodiče«. Gre za Andreja Starca. Našel je odprtokodni program OBS Studio, ki omogoča:
- snemanje zaslonske slike
- snemanje zvoka mikrofona ali namiznega zvoka računalnika
Ob smelih nastavitvah (kvaliteta, velikost in format posnetka) dobimo filmček razlage učne snovi in navodil, ki je lahko podkrepljen še z uporabo zaslonskega pisala (npr. odprtokodni EpicPen). Le tega nato naložiš v okolje razreda in tam počaka na učenca:
- ko ima čas oz. tehnologijo na razpolago
- razlaga se vidi in sliši
- tempo si vsak določi sam (ustaviš, prevrtiš nazaj)
- domače okolje (na namizju imam sliko učilnice, glas jim je poznan)
Pa tudi sam sem zadovoljen; učencem sem ponudil razlago, za katero pač vem, da se obnese in je uporabna tudi pri naslednjih učnih vsebinah.
Vsaka zgodba pa ima vsaj običajno nek zaključek. Zbudili smo se v neki novi realnosti, brez znanj in izkušenj. Praksa pokaže, kaj se obnese bolje in kje lahko nastanejo težave. In to bi verjetno delovalo še na marsikaterem drugem področju.
Pozdravljeni,
na Pedagoški fakulteti LJ sem prišel do podobnega zaključka.
Na osnovi snemanja zaslonske slike in dodatnega peresa naredim video posnetek (uporabljam pa Loom). Za dve šolski uri naredim dva posnetka po 30-35 minut in ju objavim najmanj en teden pred predavanji. Na predavanjih v času določenim z urnikom se preko MS Teams dobim s študenti za 20 do 30 minut, da on kaj vprašajo, potem pa jih še jaz kaj vprašam in dodatno razložim.
Primer: https://www.loom.com/share/46b67e79778449efb910bbc84468058c